Η ανανέωση ενός λογότυπου μπορεί να είναι ένας τρόπος για να δείξει μια εταιρεία ότι εξελίσσεται και προσαρμόζεται στις σύγχρονες τάσεις. Ωστόσο, μερικές φορές το νέο σχέδιο δεν έχει την αποδοχή που περίμεναν οι εταιρείες. Η αντίδραση του κοινού μπορεί να είναι αρνητική, με αποτέλεσμα πολλές φορές οι εταιρείες να επιστρέφουν στο παλιό λογότυπό τους. Ας ρίξουμε μια ματιά σε 10 γνωστά (και λιγότερο γνωστά) λογότυπα που έγιναν redesign και τελικά ανακάλεσαν την αλλαγή επιστρέφοντας στην παλιά τους εκδοχή.
1. Gap (2010)
Η Gap είναι μία από τις πιο γνωστές αμερικανικές αλυσίδες ένδυσης, γνωστή για την απλότητα και την καθαρότητα των σχεδίων της. Το 2010, η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο λογότυπο με μια πιο μοντέρνα γραμματοσειρά και ένα τετράγωνο μπλε εικονίδιο. Η αλλαγή δέχτηκε τόση αρνητική κριτική, που μόλις έξι μέρες αργότερα η Gap αποφάσισε να επιστρέψει στο παλιό της λογότυπο, το οποίο ήταν πιο αναγνωρίσιμο και αγαπητό από τους καταναλωτές.
2. Tropicana (2009)
Η Tropicana είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής χυμών, με μεγάλη φήμη για την ποιότητα των προϊόντων της. Το 2009, η εταιρεία ανανέωσε τη συσκευασία και το λογότυπό της, αφαιρώντας την εικόνα του πορτοκαλιού από τη συσκευασία. Η αλλαγή αυτή δυσκόλεψε τους πελάτες να αναγνωρίσουν το προϊόν στα ράφια των καταστημάτων, και μετά από πολλές αντιδράσεις, η Tropicana αναγκάστηκε να επιστρέψει στο παλιό λογότυπο.
3. Pepsi (2008)
Η Pepsi, η διάσημη αμερικανική εταιρεία αναψυκτικών, έκανε ένα μεγάλο redesign το 2008, το οποίο περιλάμβανε την αλλαγή της κλασικής στρογγυλής ετικέτας σε γεωμετρικά σχήματα. Παρά την διαφημιστική καμπάνια, το κοινό δεν αποδέχτηκε το νέο λογότυπο, θεωρώντας το υπερβολικά περίπλοκο και δύσκολο στην αναγνώριση. Η Pepsi προχώρησε σε μικρές αλλαγές, διατηρώντας την στρογγυλή ετικέτα και επιστρέφοντας σε μια πιο παραδοσιακή εκδοχή του λογοτύπου της.
4. Yahoo (2013)
Η Yahoo ήταν κάποτε η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο και μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες του Διαδικτύου. Το 2013, η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο λογότυπο με μια πιο μοντέρνα και καθαρή γραμματοσειρά. Παρά τις προσδοκίες για ένα πιο φρέσκο και σύγχρονο στυλ, οι χρήστες δεν το αποδέχτηκαν και το θεώρησαν υπερβολικά απλό και χωρίς χαρακτήρα. Η Yahoo, εν τέλει, επέστρεψε σε μια πιο παραδοσιακή εκδοχή του λογότυπου της.
5. Instagram (2016)
Το Instagram, η δημοφιλής εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης για φωτογραφίες και βίντεο, έκανε ένα μεγάλο redesign το 2016, αντικαθιστώντας την κλασική φωτογραφική μηχανή με ένα σύγχρονο, γεωμετρικό σχέδιο. Η αλλαγή αυτή δεν έγινε αποδεκτή από τους χρήστες, οι οποίοι θεώρησαν το νέο λογότυπο λιγότερο οικείο και συναισθηματικό. Η εταιρεία διατήρησε το νέο λογότυπο, αλλά εισήγαγε μικρές τροποποιήσεις για να το κάνει πιο ευχάριστο και αναγνωρίσιμο.
6. MasterCard (2016)
Η MasterCard, γνωστή για την παροχή υπηρεσιών πληρωμών και χρεωστικών καρτών, παρουσίασε το 2016 μια πιο απλοποιημένη εκδοχή του λογότυπού της με δύο επικαλυπτόμενους κύκλους και μια πιο σύγχρονη γραμματοσειρά. Αν και το νέο σχέδιο ήταν μοντέρνο, υπήρξαν αντιδράσεις από τους καταναλωτές, οι οποίοι θεωρούσαν ότι έχασε την αναγνωρισιμότητα του παλιού λογότυπου. Η MasterCard έκανε μικρές προσαρμογές στο σχέδιο για να διατηρήσει τη σύνδεση με το παρελθόν της.
7. Coca-Cola (New Coke, 1985)
Η Coca-Cola είναι η πιο γνωστή εταιρεία αναψυκτικών παγκοσμίως, και το λογότυπό της είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στον κόσμο. Το 1985, η Coca-Cola αποφάσισε να αλλάξει τη συνταγή του αναψυκτικού και το λογότυπό της, δημιουργώντας την “New Coke”. Οι πελάτες αντέδρασαν αρνητικά στην αλλαγή της γεύσης και του λογότυπου, και η εταιρεία αναγκάστηκε να επιστρέψει στην παλιά συνταγή και το λογότυπο, το οποίο παραμένει το κλασικό μέχρι σήμερα.
8. London 2012 Olympic Logo
Το λογότυπο των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου 2012 ήταν γεωμετρικό και πολύχρωμο, σχεδιασμένο για να εκφράσει τον σύγχρονο χαρακτήρα των Αγώνων. Παρά την καινοτομία του, το κοινό το βρήκε δύσκολο στην κατανόηση και δεν το αποδέχτηκε. Η αντίδραση ήταν τόσο αρνητική που, αν και το λογότυπο παρέμεινε, οι οργανωτές προχώρησαν σε κάποιες τροποποιήσεις για να το κάνουν πιο ευανάγνωστο και κατανοητό.
9. BP (2000s)
Η BP (British Petroleum) έκανε μια προσπάθεια να αναδείξει την οικολογική της συνείδηση με το λογότυπο “Helios”, το οποίο παρουσίαζε έναν ήλιο με πράσινα χρώματα. Η αλλαγή αυτή δεν έγινε ευρέως αποδεκτή και θεωρήθηκε ότι αποπροσανατολίζει το κοινό από τη βασική λειτουργία της εταιρείας. Παρά την προσπάθεια να παρουσιάσει μια πιο «πράσινη» εικόνα, η BP αναγκάστηκε να επιστρέψει σε ένα απλούστερο και πιο παραδοσιακό λογότυπο.
10. Yahoo! (2009)
Το Yahoo!, ένας από τους πρώτους μεγάλους παίκτες στο χώρο του διαδικτύου, προσπάθησε το 2009 να ανανεώσει το λογότυπό του με μια νέα και μοντέρνα γραμματοσειρά. Παρόλο που το νέο λογότυπο προσπαθούσε να εκφράσει την εξέλιξη της εταιρείας, οι χρήστες το θεώρησαν λιγότερο ελκυστικό και αναγνωρίσιμο. Έτσι, η Yahoo! επέστρεψε στο παλιό της λογότυπο, το οποίο ήταν πιο αγαπητό και ευρέως αναγνωρίσιμο.
Συμπέρασμα
Τα redesign των λογοτύπων μπορεί να προσφέρουν νέες ευκαιρίες για την ανανέωση μιας εταιρείας, αλλά η αποδοχή του κοινού είναι κρίσιμη. Σε πολλές περιπτώσεις, οι αλλαγές δεν έγιναν αποδεκτές και οι εταιρείες αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στο παλιό λογότυπο, το οποίο είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη και την αναγνωρισιμότητα του κοινού.